![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Het “niveaulezen” is een onderdeel van
ons zorgbeleid.
Van alle leerlingen van het tweede tot en met het zesde leerjaar wordt eerst
een leestest afgenomen. Vervolgens worden ze in groepjes ingedeeld volgens hun
leesniveau (van AVI 1 tot en met AVI 8). Het is de bedoeling via het niveaulezen
de kinderen te laten lezen en vervolgens hun leesniveau op te krikken (tot AVI
9). Het lezen, dat elke vrijdag plaatsvindt, gebeurt onder leiding van de leerkrachten,
leesmoeders ,-vaders en de leerlingen van het 5e en het 6e leerjaar in de vorm
van tandemlezen: de vijfde- en zesdeklassers lezen
eerst het te lezen boekje, ze lossen de bijhorende vragen op, ze verzinnen zelf
ook nog inhoudsvragen en nadien begeleiden ze een leerling uit een lagere klas
bij het lezen en het beantwoorden van de vragen. Op die manier oefenen onze
oudsten zich ook in het begrijpend lezen en leren ze verantwoordelijk te zijn
voor jongere kinderen.
Vanaf februari zullen ook de leerlingen van de 1e klas deelnemen aan het niveaulezen.